Inspektor Trachta a dr. Skružný zasahují!

„Vy jste se v tom zase vrtal, pane doktore, že jo?“

Kdo by neznal jednu z legendárních „hlášek“ filmu Vesničko má středisková, adresovanou panem Pávkem (M. Labuda), dr. Skružnému (R. Hrušínský). A kdo má rád humor Divadla Járy Cimrmana, ten zná postavu inspektora Trachty (J. Zahajský), který ve filmu Rozpuštěný a vypuštěný vyšetřoval záhadné zmizení továrníka Bierhanzela. Ale co mají tyto postavy společného. Zdánlivě nic, ale pro mne dnes ano. 😉

Minulý týden se nám vrátil #truck MAN ze servisu. Dnes se mi na displeji počítače #truck objevil záhadný kód závady – FFR 00647-10. Při každém zobrazení závady, vydá počítač i varovný zvukový signál. Jelikož #truck signalizuje na počítači každou, i sebemenší, závadu kódem, nezbývá, než volat servis, co takový kód znamená. Že nesvítí žárovka, že upadl kabel od čidla vzduchových válců, ty už znám. Ale tento byl zcela nový, navíc doplněn červeným vykřičníkem! To nikdy nevěstí nic dobrého. Obzvlášť, po GO motoru. Navíc, závada se na displeji objevila vždy jen krátce, pak zmizela. Jen blik, píp, blik, píp.

I vyhledal jsem v telefonním seznamu služebního mobilního telefonu číslo na p. Trachtu. Jestli si myslíte, že je to „ten“ policejní inspektor, tak není. Je vedoucím servisu, kde se „léčí“ MAN. Diktuji mu kód závady a žádám o pomoc v nouzi. Všechny kódy závad v hlavě nenosí, kdo by také jo, ale vyhledá ji v počítači a zavolá mi. Crrr… Crrr… „Tady Trachta, tak je to zadřený motor ventilátoru!“, slyším ve sluchátku. „Je potřeba ihned odpojit kabel k tomu motoru, jinak může dojít ke zkratu a vypálí vám to celou řídící jednotku!

Díky vám inspektore za radu, to by neměl být problém! Aspoň si to tedy tak představuji. Co je na tom, najít kabel, k němu konektor a rozpojit ho? Na depu zvedám kabinu a začínám pátrat po kabelu k motoru ventilátoru.

man

Nemám rád podobné typy oprav. Nejsem v těchto záležitostech totiž dvakrát zručný. Připadám si jako Pat, nebo Mat. Prostě takový teoretik. Všechno znám, všechny postupy, návody, rád poradím, tady něco podržím, ale pustit se do něčeho „holýma“ rukama, to už je pro mne známka „punku“. Zvlášť, když na konci vždy zbude něco, co na začátku bylo uvnitř a teď se to tváří, že to přebývá. 😮

Nedá se nic dělat, prostě musím. Stojím na motoru a zoufale se dívám do „střev“ kamionu. Vytáčím přítele na telefonu p. Trachtu a žádám o pomoc. Připadám si, jak laik, který volá na záchranou službu a po telefonu dává první pomoc.

„Najděte kabel od motoru ventilátoru.“
„Mám.“
„Jděte po něm nahoru, až najdete konektor.“
„Konektor nevidím, kabel mizí v nějakém plastu vedle válců.“
„To je ono. Otevřete ten plast.“
„Jak, je to celé zajištěné.“
„Nebojte se nic, jsou to jen plastová pojítka, zase se do sebe zacvaknou.“
„Fajn, už to mám otevřené.“
„Teď najděte konektor toho kabelu a rozpojte ho.“
„A mohu ho nechat jen tak volně ležet v tom plastu?“
„Jo, v pohodě. Ventilátor se teď bude furt točit, bude vám z toho hučet v hlavě, ale lepší, než aby vám pak hučelo v peněžence, až by se vyzkratovala řídící jednotka.“
„Díky za pomoc.“

Jak jsem to rozebral, tak jsem se to pokoušel složit. Ale jak říkám, zpátky to jde vždycky hůř. Čím to je? Beru si na pomoc hřebík. 😮 S jeho pomocí se mi daří plastové pouzdro uzavřít. Klopím kabinu zpět a zkouším nastartovat. Všechno funguje jak má, na displeji teď už závada svítí pořád! 🙂 Ještě píšu kolegovi vzkaz, aby se toho nelekal.

Musím se zeptat, jestli se na #truck taky prodávají gumové blatníky. Zatím tedy máme plastové, ale jeden nikdy neví. 😉

Hezký den 🙂

Reklamy
Příspěvek byl publikován v rubrice zápisky truckera se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s