Nedostatek volné paměti!

Onehdá mi můj HTC Magic začal hlásit „Nedostatek volné paměti“. Nebylo možné instalovat nové aplikace, ani jejich aktualizace. Je pravdou, že v roce 2009, kdy HTC uvedlo Magic na trh, byl telefon vybaven poměrně slušnou pamětí. V dnešní době je však její velikost žalostně malá. 512MB ROM a 192MB RAM, mám snad pokračovat dál? 🙂 Samotnému chodu telefonu to nijak nevadí. Když se spokojíte s málem, jako já.

magic

V telefonu mám vloženou 2GB paměťovou kartu. Po zkušenostech s předchozí, kdy jsem na ni měl přesunuty všechny aplikace, které šly a paměťovka se přes noc stala kusem plastu, jsem nyní aplikace, které používám denně, ponechal v paměti telefonu. Spustil jsem správce aplikací a začal přemýšlet, které aplikace v mém telefonu zabírají zbytečně místo. 😉

První se odporoučel Facebook Messenger. Nainstaloval jsem ho, abych měl spojení s rodinou, kdy kluci se sluchátky na uších nevnímali vyzvánění telefonu. Na FB byli vždy. Co jsem ho nainstaloval, neměl jsem potřebu ho použít. Druhý šel do „kopruStreamzoo. Už ani nevím, kdy jsem na tuto síť postnul nějakou fotku. Když budu mít velkou potřebu, pošlu ji doma z počítače. Co dál? Projíždím instalované aplikace a rozmýšlím, co smazat, nebo nechat. Všechny aplikace více, méně používám. Některé ne každý den, ale jednou týdně určitě. Většinou ani neběží na pozadí telefonu, takže paměť nijak nezatěžují.

Tak co mám ještě smazat, abych paměti trochu ulevil?“ 😮 Žádná ze systémových aplikací smazat, nebo přesunout na kartu nejde. Telefon pořád ukazuje 35MB volné paměti. To je pořád málo. 😦 Jak se dívám na seznam instalovaných aplikací, přemýšlím, jak mi může Twitter zabírat přes 70MB, když instalační soubor má necelých 11MB. AHA! DATA aplikací! 😮 😀 60MB dat, který užírají z paměti největší kus. Šup a jsou smazána! 🙂 Pomalu postupuji dál a mažu data u většiny aplikací, která se mi zdají zbytečná. Na konci „čistky“ má Magic krásný 140MB volné paměti. 🙂

Vracím se na hlavní obrazovku. Co se to stalo? 😮 Všechny ikony jsou pryč, na hlavním panelu je jen pole s nápovědou a pro vyhledávání. Jak po čisté instalaci systému! 😮 Tisknu tlačítko „Menu“, aplikace tam jsou. Aspoň trochu se mi uleví. Mažu obě pole a vracím zástupce na hlavní plochu. Když se stalo toto, co bude následovat?

Spouštím Twitter. Nejhlavnější aplikaci, kterou používám. Ihned mi nabídne vyhledání přátel z tel. seznamu. Ne děkuji, nechci. Chvíli trvá, než načte tweety mých followings. V „Drafts“ jsem měl uložené tweety, které jsem chtěl „někdy“ zveřejnit. Jsou pryč! 😦 Do té doby jsem si myslel, že je mobilní aplikace ukládá někam na server. Vždy, když jsem se chtěl na uložené tweety podívat, proběhlo spojení se serverem a pak se zobrazily. Teď je složka prázdná. Tweety jsou totiž uložené v paměti telefonu. Už nejsou. 😦 Smazáním dat z telefonu, došlo k odstranění všeho, co si aplikace ukládá. Ani nechci pomyslet, co všechno jsem ještě smazal. Až to budu hledat a nenajdu, vím, kde je chyba.

Na druhou stranu se mobilní Twitter neskutečně zrychlil. Oplakal jsem smazané tweety, ale to už je daň za malou paměť telefonu. V některém z bloků bych je měl mít zapsané, tak snad nejsou ztracené „navěky“. Zase, proč jsem je již nepublikoval? Proč jsem si je schovával „pro strýčka příhodu“?

Až budete promazávat data ve svém telefonu, dávejte si pozor co mažete! Nebo si udělejte nejprve zálohu, kterou lze později vrátit. Množství volné paměti mě však těší víc, než několik ztracených tweetů. 🙂

Hezký den 😉

Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Nedostatek volné paměti!

  1. No jooo, zálohovat, zálohovat, zálohovat. Ale to musí zkusit každý sám. Taky leckdy něco provedu (=smažu) a pak zjišťuju, co nebylo tak důležité, abych to mohl smazat, o co jsem přišel. 🙂 Ze všeho nejhorší nejsou trpaslíci (i když ti také), ale kontakty. Stalo se mi, naštěstí jsem měl tak zautomatizované zálohování kontaktů (jednou za týden jsem jej dělal), že jsem vlastně o nic nepřišel. Ale ten prvotní šok… ten stál za to. 🙂

    • jiproch napsal:

      Jak jsem psal, že mi to smazalo Drafts na Twitteru, tak jsem večer zjistil, že jsem si smazal všechnu konverzaci na WhatsApp. Po spuštění ji to ale někde vyšťouralo. Chvíli to trvalo, ale byla zpátky. Jsou věci, kterým nerozumím a jsem překvapený, že existuje něco, co si s tím poradí. 🙂

Zanechat Odpověď

