Používej oči, nespoléhej jen na intuici!

Každá autobusová zastávka má dvě stanice. Jednu pro jeden směr, druhou pro směr opačný. Ve většině případů jsou umístěné proti sobě, nebo ve své blízkosti. Maximálně do vzdálenosti několik desítek metrů. Ne tak zastávka autobusu č. 202 u Obchodního centra Čakovice v Praze.

mapa

Ráno jsem z práce jel rovnou k rodičům. Nejjednodušší a nejrychlejší cesta je přestup u OC Čakovice na #bus 202. Vystoupím na zastávce, zapálím cigáro a čekám. Jen tak mimoděk mne napadlo, podívat se na jízdní řád. Přejíždím očima jména zastávek, přes které autobus jede. Není to totiž linka, kterou běžně jezdím. Dívám se, dívám a nějak nechápu, proč má autobus, konečnou na Poliklinice Černý most, když má končit na Poliklinice Mazurská. 😮

V tom mi to dojde, odtud autobus do Bohnic nejede! 😮 Přebíhám silnici, na protější zastávku (směr Čakovice), ale tam #bus 202 vůbec nemá zastávku! „Boha jeho!“, odkud to jede. Autobus má přijet za pět minut a já nevím, kde má zastávku. Hlavou mi proběhne myšlenka, že u parkoviště aut je výstupní zastávka pro autobusy, které zde končí. Zase přebíhám silnici a mířím na parkoviště k zastávce.

A opravdu, #bus 202 směrem do Bohnic má nástupní zastávku zde! 😮 Na informačním sloupku dokonce visí mapka s vyznačenou trasou autobusu a označenými zastávkami pro oba směry.

planek

Na zastávce, kde jsem čekal, vůbec tento autobus nezastavuje. Kdybych tam zůstal čekat a „náhodou“ autobus přijel, já do něho nastoupil, budu velmi překvapen, až odbočí směrem na Tupolevovu a dále do Kbel. Tak daleko bych samozřejmě nedojel, ale byl bych hodně překvapený.

Ale co mají dělat cestující, kteří nemají tušení, že u parkoviště je ještě jedna zastávka autobusu? U vrchní zastávky tento plánek umístěný není. Nebo jsem si ho nevšiml? 😮 Dopravní podnik zřejmě počítá, že touto linkou jezdí jen „pravidelní“ cestující, kteří o této „fičuře“ vědí. Ostatní se třeba zeptají a nebo s Dopravním podnikem bloudí touto částí města.

Jak se říká: „Líná huba, holý neštěstí.“ Ale proč by se měl cestující neustále na něco ptát. Není snad povinností dopravce označit (viditelně) umístění zastávky? Aspoň v této situaci by zvýraznění mohlo být provedeno důkladněji. Pražák si zanadává, částečně je již zvyklý na podobné „móresy“ DP, ale co mimopražský turista? O cizincích ani nemluvím, u nich se zřejmě předpokládá, že okrajové linky městské dopravy ani nepoužívají. Všechny informace totiž byly pouze v češtině.

Zamysli se, zamysli, na své cestující pomysli! Milý Dopravní podniku. 😀

Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Používej oči, nespoléhej jen na intuici!

  1. holyna napsal:

    To same se nam stalo minuly tyden v Jablonci. Pobihal jsem po okoli a vyptaval se kde je zastavka na opacnou stranu. Autobus mel jet take za malou chvilku. Nastesti mistni stamgasti v obchode mne poslali spravnym smerem.

    • jiproch napsal:

      Jenže já jsem se neměl ráno koho zeptat, v 5hod. tam „živo“ moc není. Běhal jsem tam jak zmatená včela. 🙂

      • holyna napsal:

        Inu, nastesti my byli odpoledne. Nicmene jsem se doptal az na podruhy, jedna paninka nas posilala uplne jinam a pak rekla, ze to tam nezna, ze je z Liberce 😉

Zanechat Odpověď

