Když se apokalyptický příběh začne měnit ve skutečnost

Do knihovny chodím s jasným cílem, jakou knihu si půjčím. Tentokrát jsem udělal výjimku a bloumal knihovnou jen tak a hledal knihu, která by mne zaujala. Co jsem hledal? Něco lehkého ke čtení na prodloužený víkend. Něco, u čeho bych nemusel moc přemýšlet nad obsahem. Něco, co by mi pomohlo zkvalitnit moje psaní. Snad nějakou inspiraci?

Prohlédl jsem knihy v polici Novinky. Nic mne nezaujalo. Ani názvem, ani autorem. Přesunul jsem se tedy k Dnes vrácené knihy. Občas tam člověk narazí na zajímavé tituly, který by normálně přehlédl. Co jsem tam našel? Na začátku prázdnin čtenáři vrací knihy, které jim sloužili na konci školního roku k dohnání vědomostí. Nebo se nechávají inspirovat kuchařkami známých osobností před dovolenou. Také zde bylo mnoho knih žánru sci-fi a fantasy.

Prošel jsem celou knihovnu. U některých žánrů jsem se zastavil déle, některé jsem jen rychle přejel očima. Nejen jídlo lze vybírat očima. 🙂 Už jsem myslel, že odejdu bez knihy. Nakonec jsem se vrátil k Dnes vrácené knihy. Seděl jsem tam na „bobku“, až jsem začínal cítit křeč v nohou. A najednou záblesk! Určitě ten pocit znáte, že ve chvíli, kdy oči spatří „to“, poskočí vám srdce a víte, že to je „to“, co jste hledali. Pro mne to představoval fantastický titul Tma od Ondřeje Neffa.

Spokojeně jsem, s knihou v ruce, odcházel z knihovny. Uspokojení ze mne musela zářit na metry daleko. Dorazil jsem na autobusové nádraží, kde akorát odjížděl #bus do Kostelce n. Labem.

IMG_20130703_174451_1-hires

A protože do odjezdu mého #bus zbývalo dost čas, posadil jsem se na lavičku, otevřel knihu a začal číst. Kniha mne, doslova, pohltila od první stránky. Kdyby na zastávce nezačalo přibývat cestujících, zřejmě by mi odjel autobus. S prstem místo záložky jsem nastoupil a pokračoval ve čtení. Nebudu prozrazovat děj knihy, jsem teprve na začátku a kdo četl, ví, kdo ne, ať se začte.

Jen malinký náznak děje. Během prvních stránek je nastíněn popis hrdinů celé knihy. Také dojde k události, kolem které se celý příběh točí. K úplnému výpadku elektrické energie. V bodě, který popisuje následné události po „zmizení“ el. energie, jsem zvedl oči od knihy. Měl jsem takový divný pocit, který mne nutil, podívat se přes sklo autobusu ven.

Za oknem tma, vítr a prudký přívalový déšť. Tělem mi proběhlo mrazení. „Doufám, že to je jen hloupá shoda okolností?“, pomyslel jsem si. Raději jsem knihu zavřel a sledoval, co se děje venku. Na zastávce, kde vystupuji, již svítilo sluníčko. Černé mraky zůstaly v dálce. Někde v místech, kde jsem knihu zavřel. Dnes jsem si našel na netu nějaké recenze ke knize. Všechny se shodují v jednom, knihu se nedoporučuje číst v noci, při blížící se bouřce a při větších výkyvech počasí! 😮

Může se fikce změnit v realitu?

Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Když se apokalyptický příběh začne měnit ve skutečnost

  1. Tma 2.0 doufám 1.0 má fakt mizernou druhou půlku. I dle Ondry.

Zanechat Odpověď

