Jsme tak bohatí, abychom kupovali levné věci?

Okřídlené pořekadlo, u kterého každý kývne hlavou. Někdo nemá s levnými výrobky problém, druhý by si „podezřele“ levnou věc nepořídil. Pravda je někde uprostřed.

Jsou věci, u kterých se nebojím nakupovat se slevou, nebo za cenu „podezřele“ nízkou. Jsou to hlavně spotřební věci, u kterých se nepředpokládá dlouhá životnost. Domácí elektrospotřebiče jsou toho asi největším důkazem. Za jejich prodejní cenu, už ani nestojí za to je nechávat opravit. Nebo, kdo z vás si nechal v posledních deseti letech opravit televizi? Reklamace se nepočítají. 😉

To samé platí pro oblečení. Proč nevyužít akce „Nakup za 2000Kč, ušetříš 1000Kč.“, tolik oblíbenou třeba u Kenvelo! Hadříků není nikdy dost. 🙂 Boty? Ty už kupuju jen ve výprodeji v Mall.cz. Sice ne vždy mají moji velikost, ale sleva 70%, to už stojí za to si počkat, až budou boty mé velikosti k dispozici. A tolik párů bot za sezónu zase neprošlapu. 🙂

Potraviny ve slevě. Báječná věc, jen je potřeba kontrolovat datum spotřeby. Nemyslete si, že velké řetězce vás za „normální“ cenu neošidí! Kolik lidí už se takhle nachytalo! A paštika se slevou 30%, které končí spotřební doba za dva dny, je jedlá ještě třetí den. Pozor na neporušený obal! 😉

A mohl bych pokračovat dál, dál a dál. Seznam by byl dlouhý. Ale jsou věci, které opravdu nemá smysl kupovat za „výhodně“ nízkou cenu. Jako příklad uvedu naši firmu.

Když se před rokem otvírala naše nová pobočka, řešilo se, jaké tahače a návěsy, budou na ni převedeny. Zvoleny byly „nejstarší“ kusy, které v tu dobu byly k dispozici. Tedy jen tahače.

IMG_20120820_061015

Renault Premium, který sloužil k „přetahování“ návěsů, mezi Cargo a Parcel HUBem, vzdálené od sebe 3km. Protože měl platnou STK+ME, volba tedy byla jasná. Byla to past první třídy. Kdo měl ruce a nohy, ten s ním jezdil. Nebylo týdne, aby nebyla nějaká porucha.

2012-09-10 19.19.05

Druhým tahačem byl a vlastně ještě je (tedy snad, zatím je v servisu) MAN TGA 410. Historicky první tahač, který měla firma ve vlastnictví. Do ČR byl převeden z některé německé pobočky. To nejlepší má již za sebou, což se projevilo před třemi týdny. Stále věřím, že se nám vrátí. 🙂

Co se muselo na nové depo pořídit, byly návěsy. Zajímavostí okolo jejich nákupu bylo více než dost. Buď se nabízené „kusy“ zdály jednatelům drahé, nebo byly v katastrofálním technickém stavu. Nakonec se podařilo pořídit dva návěsy od jednoho ze smluvních dopravců. Abychom měli k dispozici plný počet návěsů, byl později přikoupen jeden návěs z Rakouska. Opět „jetý“, ale za „fantastickou“ cenu. Rakouský dopravce se jich zbavoval v rámci výměny vozového parku. Čeští dopravci se takto svých „dosloužilých“ vozidel zbavují směrem na Balkán a do zemí bývalého Sovětského svazu.

Za necelý rok (bez jednoho měsíce), bylo do oprav návěsů investováno tolik, že společně s pořizovací cenou, každého jednoho z nich, mohly být nakoupeny návěsy nové. Není měsíce, někdy týdne, aby nebyla nutná nějaká oprava.

2013-06-27 10.34.08

Zatím poslední závada. „Bouchlý“ vzduchový měch na poslední nápravě návěsu ze dnešního dne.

Někdy menší, většinou větší. Ani u návěsu z Rakouska nelze hovořit o výhře. Jedinou jeho předností je shrnovací plachta na bocích návěsu. Při nakládce/vykládce „nadrozměrného“ zboží, je se „schrnovačkou“ jednodušší manipulace, než s bočnicemi na zbývajících návěsech.

Firma, která má několika set miliónový roční obraty, si myslím, by si mohla dovolit pravidelnou výměnu vozového parku. Snížily by se tím náklady na opravy vozidel, nehledě na fakt, že po dobu splácení leasingu na vozidla a návěsy, by měla zaručený záruční a garanční servis. Vozidla, která jsou již zaplacena, si musejí na „své“ opravy vydělat sami. A tyto prostředky pak chybí jinde.

Tahače i návěsy, jsou skoro stejně tak staré, jako historie firmy v ČR. V uplynulém roce bylo pořízeno šest nových vozidla. V dohledné době, by se snad mělo zablýskat na lepší časy. Aspoň se o tom mluví mezi zaměstnanci. Už několikrát jsem prohlásil, že dokud nebudou nová auta na dvoře, neuvěřím. A jak s oblibou říkám, jsem zvědavý, jestli se „něco“ nového dostane i k nám „na vesnici“. 🙂

Takže? Jsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci? A má to smysl?

Reklamy
Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem, zápisky truckera se štítky , , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s